שקיפות, זמינות והגברת המעורבות הקהילתית

אנו מתחייבים

  • הגברת שיתוף הציבור בתהליכי קבלת ההחלטות.

  • הגברת נוכחות המועצה בחיי הקהילה ונוכחות הקהילה בעבודת המועצה.

  • דין וחשבון מפורט לציבור ופרסום מלא הן של תוכניות העבודה והן של דוחות הביצוע.

  • צילום ישיבות מליאת המועצה בווידאו ופרסום פרוטוקולי הישיבות לעיון הציבור.

  • הגברת הנוכחות הפיסית והדיגיטלית במענה לפניות התושבים.

     

הגברת הנוכחות הפיסית והדיגיטאלית לשיקוף דעות ועמדות התושבים כחלק מתהליך קבלת ההחלטות, כאמצעי למתן דין וחשבון על פעולות המועצה, וככלי בקבלת פניות התושבים ובמענה להן, בגישה עניינית, שוויונית, פתוחה ושקופה.
עומר אחת דוגלת בגישה עניינית, שוויונית, פתוחה ושקופה בהגדרת סדרי החשיבויות והעדיפויות בניהולה של המועצה מטעם ועבור תושביה.
גישה זו תבוא לידי ביטוי ביצירת מנגנונים ותהליכים, בפורומים משותפים ובמרחב הווירטואלי, לשיתוף הציבור בקביעת סדרי העדיפויות והעלאתם של הצרכים בתהליכי התכנון וקבלת ההחלטות ובשיקופן של ההחלטות והשיקולים העומדים בבסיסן, לאחר קבלתן.
לצורך כך תתוגבר הנוכחות של המועצה בחיי הקהילה ונוכחות הקהילה בעבודת המועצה, בדרך של יצירת פורומים בהשתתפות נציגי הקהילה, שולחנות עגולים וסקרי עמדות ודעות, לצד יצירת פלטפורמות דיגיטליות כאמצעי ל: (1) שיקוף דעות ועמדות התושבים ובעלי עניין בנושאים שעל הפרק וכחלק מתהליכי קבלת ההחלטות; (2) מתן דין וחשבון ודיווח לתושבים על פעולותיה של המועצה, בשלבי התכנון והביצוע ולעניין תוצאות הביצוע; (3) מענה לפניות ותלונות התושבים ומתן שירותים מרחוק.
לארז רקורד מוכח ביישום שיטתי של עבודה על בסיס תוכניות רב שנתיות ושנתיות, פרסום תקציבים מפורטים והטמעת כלים לשיתוף הציבור, כפורומים משותפים ואמצעים דיגיטאליים במגוון תפקידיו הציבוריים, כראש מועצה, כמנכ"ל מועצה וכמנכ"ל חברות עירוניות, כאשר בין יתר הפעולות הרבות הוא חתום על מהפיכת השירות במי שבע.