אתחול מערכת החינוך בעומר!

אנו מתחייבים

  • מערכת החינוך תספק את הצרכים הדיפרנציאלים של כל תלמיד, תוך דגש על העצמת החוזקות המשתנות של כל ילד

  • שיתוף הציבור בגיבוש ויישום חזון ברור למערכת החינוך המועצתית

  • שימוש נכון בהון האנושי והמשאבים העצומים הקיימים ביישוב תוך שילוב פארק המדע בתוכנית הלימודיות באופן מוסדר

  • הטמעת תוכניות חינוכיות מותאמות שנת 2030, תוך שילוב מגמות לימוד בהסתכלות על התלמיד וחוזקותיו, והכנתו לחיים כבוגר מצליח

  • ניהול המעברים מהגן ליסודי, מהיסודי לחטיבה ומהחטיבה לתיכון בתפיסה אחודה ומוסדרת.

  • השבחת ההון האנושי במערכת החינוך המועצתית, חיזוקו והעצמתו.

  • חיזוק הנהגות ההורים ושילובם במערכת קבלת ההחלטות, תוך יצירת מנגנוני שקיפות.

  • החינוך בעומר ישתמש במשאבים הפיסיים והאנושים הקיימים, עם דגש על למידה תוך תרומה לקהילה והירתמות מהקהילה.

  • התאמת התשתיות הפיסיות, שיפוץ מוסדות החינוך ויצירת מרחבי למידה מגוונים חדשנים ועתידניים.

  • הסדרת הקשר בין המועצה לתנועות הנוער באופן רציף על מנת לייצר יחסי עבודה ואמון קבועים

     

קידום מערכת חינוך פורמלית וחברתית ("בלתי פורמאלית") איכותית המקדמת את מיצוי פוטנציאל התלמידים, מצמיחה בוגרים ובוגרות ערכיים ותורמים לחברה, ומפתחת מצוינות לימודית ומיומנויות חברתיות המכינות את הבוגר לעולם משתנה ומתפתח.
מערכת החינוך המועצתית תספק מגוון מענים לצרכי החינוך הפורמאלי והחברתי (הבלתי פורמאלי), מינקות ועד 18, בפיקוח המועצה, שתכין אותם לחיי החברה והעבודה של שנת 2030 באקלים של הכלה והעצמה אישית.
תלמידי המועצה. החל מהגיל הרך, יסודי, חטיבה ותיכון, החינוך המיוחד, מצטיינים ומחוננים, לקויי למידה, נוער ותנועות הנוער, ייחשפו למגוון מענים ותכני למידה חדשנים במרחבי למידה מגוונים, תוך למידה מתוך עניין וחדשנות
ינוסח חזון חינוכי מחייב למועצה שייושם על בסיס התאמת התשתיות הארגוניות והחינוכיות באגף החינוך במועצה. תוגדר תפיסה אקולוגית מלאה למערכת החינוך המועצתית, על כל מרכיביה, תוך העצמת מעורבות הנהגות ההורים והנוער בגיבוש וביישום התפיסה.
התפיסה החינוכית תעשיר ותקדם את רוח האדם ואת ערכי הכבוד לאדם ולסביבה, תטפח ותעצים את הפרט ותצור בקרב הילדים והנוער תחושת גאווה ושייכות עמוקה למועצה, לנגב ולמדינת ישראל.
ננהיג טיפול ארוך טווח בשימור והשבחת המשאב האנושי במערכת החינוך המועצתית על כל רבדיה,, זאת מתוך תפיסה כי כשטוב לצוותים – נהדר לילדים!
כחלק משינוי גישה בתפיסת השקיפות ושיתוף הציבור נעצים את הנהגות ההורים ונחזק את מעורבותם במערכת החינוך המועצתית, לרבות גנים, יסודי, חטיבה ותיכון.
נגבש תוכנית רב שנתית לגיוס הון ולשדרוג התשתיות הפיסיות במערכת החינוך, נתאים את מספר הכיתות, ואופי מרחבי הלמידה לחזון ולתפיסה החינוכית, תוך תעדוף משימות עתירות הון ומשאבים על פי סדרי חשיבותן ודחיפותן.
לארז ניסיון רב בתחום החינוך, הקרוב מאוד לליבו. כמנכ"ל מועצה אזורית תמר, פעל לטיוב סגלי ההוראה, דאג להקמת מערך חינוכי לגילאי 0-3 והיה אמון על לקיחת החסות של המועצה על פנימיית נוער, דאג להקמת אגף חינוך מתמחה על כלל המחלקות הנדרשות.
בנוסף, ארז אחראי על המהפכה בחברת כיוונים, אותה הפך כמנכ"ל, מחברה כושלת ומפורקת לחברה המובילה בארץ, ואף בחר את שמה ואת הלוגו שלה לאחר תהליך של שיתוף ציבור. כיום כיוונים היא חברה מובילה המנהלת את פעילויות החינוך הבלתי פורמאלי, התרבות, הספורט, הבידור הנופש והפנאי.