איכות הסביבה, תברואה ומיחזור

אנו מתחייבים

  • צמצום הפסולת וטיפול בה תוך הפיכתה ממטרד למשאב: הפחתה, שימוש חוזר ומחזור.

  • הפחתה – שימוש בכלים מתכלים, צמצום עבודה עם נייר, מעבר לדיגיטל.

  • שימוש חוזר – הפרדת פסולת במקור, שת"פ עם אתרי מחזור ופרויקטים מועצתיים נקודתיים.

  • מחזור – הסכמי פינוי לאתרי מחזור של אורגנית ביתית, גזם פסולת גושית (לרבות בניין), פלסטיק, בקבוקים, קרטון ונייר ופסולת אלקטרונית.

  • שילוב מפעלי מחזור מזעריים במערכת החינוך (קומפוסטציה, יד שניה וכיו"ב).

  • הגברת פעילות ההדברה במרחב הציבורי.

  • הרחבת השירותים הווטרינריים.

  • השקעה ברמת תחזוקת הביב הציבורי, טיהור השפכים והשימוש החוזר בקולחים המטוהרים.

הטמעת מגוון פתרונות מקיימים לטיפול בפסולת תוך הפיכתה ממטרד למשאב ושמירה על איכותם התברואית של חיי התושבים והבאים בשערי המועצה: הפחתה, שימוש חוזר ומחזור

על פני המועצה וחזותה לשקף את ייחודה ואת ערכי תושביה. עומר תשתלב ותוביל במגמות המתקדמות לטיפול והפחתת פסולת: הפחתת יצירתה של הפסולת בפעולות המועצה (שימוש בכלים מתכלים, צמצום העבודה עם נייר, הפצת חשבונות ועלונים דיגיטליים), שימוש חוזר ומחזור הן באופן ישיר (הפחתה, הפרדת פסולת במקור, עמדות להחלפת ספרי יד שניה) והן בדרך של שיתופי פעולה והסכמי פינוי לאתרי סילוק פסולת המבצעים מיון, העברה לשימוש חוזר ומחזור בכל סוגי הפסולת: אורגנית ביתית, גזם פסולת גושית (לרבות בניין), פלסטיק, בקבוקים, קרטון ונייר ופסולת אלקטרונית. המועצה בראשות עומר אחת תשלב של מפעלי מחזור מזעריים וקטנים במוסדות החינוך המועצתיים, כחלק מהחינוך לקיימות ולאחריות סביבתית ותטמיע את נושא המחזור כחלק מתוכניות החינוך, הפורמאלי והחברתי.

בתחום התברואה יוגברו הפיקוח התברואי, פעולות ההדברה במרחב הציבורי, רמת אחזקת הביב הציבורי, רמת טיהור הביוב והשבת מי הקולחים.

ייבחנו ויושלמו השירותים הווטרינריים בכלל התחומים: רישוי, חיסון ובריאות, לכידת בעלי חיים משוטטים והטיפול בהם, בקרה על אוכלוסיית חתולי הרחוב לרבות עיקור וסירוס, פיקוח על ממכר מזון מן החי ולכידת נחשים בשטחים הציבוריים במרחב המועצה.

לארז ניסיון רב ועמוק בתחום כראש מועצה המנהלת שלושה אתרי פסולת ומחזור גדולים, כחבר דירקטוריון ומנהל כספים של אתר סילוק, מיון ומחזור הפסולת הגדול בארץ, כמנכ"ל מועצה האחראית על פינוי של כ 11,000 טון פסולת משטח עצום של כשני מיליון דונמים בסביבתה, בשטחים פתוחים וממועצות שכנות וכמנכ"ל תאגיד מים וביוב.