ביטחון ושמירה על הסדר הציבורי

אנו מתחייבים

  • הטמעת תפיסות פיקוח ואבטחה מוסדרות המשלבות אמצעים אנושיים, פיסיים וטכנולוגיים ושיתופי פעולה עם משטרת ישראל וגורמי הביטחון.
  • הגברת הנוכחות הפיסית והטכנולוגית, התראה מיידית ומענה מניעתי ואכיפתי מהירים.
  • אפס סובלנות לאלימות, לפגיעה ברכוש ולהפרת הסדר הציבורי וטיפול נמרץ וחסר פשרות בעבריינים.
  • מרחב בטוח לנשים ולנערות ברחובות המועצה.
  • מרחב בטוח לנוער במגרשי המשחקים ובגינות הציבוריות.
  • מרחב בטוח בכבישי המועצה.
  • תחושת ביטחון במרחב הפרטי.
  • הסדרת החניה עם חניה חינם לתושבי עומר.
  • שמירה על הסדר הציבורי לרבות אירועי רעש וצואת כלבים.

הטמעת תפיסת פיקוח להפעלה כוללת של יחידות המועצה בשילוב עם מוקד המועצה ומערכי הפיקוח והאבטחה, ובתיאום עם גורמי הביטחון השונים לצורך מתן מענה יעיל, מהיר ומועיל לכלל צרכי הפיקוח, השמירה על הסדר הציבורי והביטחון, בשגרה ובחירום, תוך השגת שליטה מלאה של המועצה על הנעשה בתחומה, שיפור איכות חיי התושבים והשבת תחושת הביטחון לתושבי עומר, במרחב הציבורי ובבית.

אפס סובלנות לאלימות ופשיעה, הטרדה, בריונות ועבירות הפוגעות באיכות החיים ולמחוללי עבירות אלה,.

 יצירתו של מרחב בטוח ומוגן לכלל תושבי הישוב תוך מתן דגש לנשים ולנערות ברחובות עומר, לנוער במגרשים ולרכוש התושבים.

בטחון  אישי כעוגן ומענה מהיר, אפקטיבי ומועיל 24/7/365 כשגרת חיים בישוב.

נחזיר לתושבי עומר את תחושת הביטחון במרחב הציבורי והפרטי, ברחובות המועצה, במגרשי המשחקים ובבתים בכל שעות היממה, תוך מתן מענה מהיר, אפקטיבי ואיכותי להתראה.

יושם דגש מיוחד על מניעה וסיכול פעילות פלילית (כעבירות אלימות, הטרדה, התפרצויות ופגיעה ברכוש, פרטי ציבורי), פגיעה בסדר הציבורי (רעש, הפרעות מנוחה, נהיגה פרועה ובריונות כביש) ופעילות חבלנית עוינת על בסיס תפיסת פיקוח ותורת אבטחה מוסדרות המשלבות אמצעים אנושיים בהפעלה ישירה.

ניישם חיזוק שיתופי פעולה (פיקוח, אבטחה, מוקד, משטרת ישראל, מתנדבים) והסדרת התיאום בין הגורמים השונים.

ניישם מודל להפעלה משולבת של אמצעים פיסיים וטכנולוגיים שבסיום פריסתם יכללו גדר היקפית, תאורה היקפית, שביל ביטחון, גידור פנימי, שערים ועמדות בידוק בכניסות, מחסומים חשמליים נשלטים מרחוק, רחפנים, מצלמות שליטה ובקרה (טמ"ס לאבטחה היקפית ופנימית) ומערכות נוספות.

הרבה מדברים על מצלמות, על גדר, על תאורה, על שביל ביטחון, על אמצעים טכנולוגיים. כל אלה באמת חשובים, אך מדובר במרכיבי ביטחון פיסיים. אלה לבדם אינם מייצרים ביטחון.

מרכיבי הביטחון הפיסיים הם רק נדבך אחד מיני רבים הן בתפיסת הפיקוח והן בתפיסת האבטחה ובתורת ההפעלה. ביטחון אמיתי מתבסס על התראה, הרתעה, מניעה וסיכול של פעילות עבריינית.

אלה מושגים בגיבושה של תפיסת אבטחה ושל תפיסת פיקוח המתחשבים במרחב, בטופוגרפיה, בסביבה, בתרחישי הייחוס השונים ותופרים לכל אחד מהם מענה מלא ומקיף בשיתוף ובשילוב כוחות המועצה וכוחות חיצוניים.

בנושאים אלה נדרשים הבנה, שפה משותפת עם משטרת ישראל וגורמי הביטחון השונים, בשילוב ובתיאום הכוחות בשטח, אמצעי התצפית, האמצעים הטכנולוגיים והמרכיבים הפיסיים ובהפעלה מבוקרת ורציפה של תורות האבטחה והפיקוח.

 נדרשים ניסיון רחב והבנה עמוקה ולאחר השלמת המרכיבים – יכולת הפעלה נכונה ולאורך זמן ונכונות לאכיפה בלתי מתפשרת, כולל כלפי גורמים בעייתיים מן החוץ.

טיפול במחוללי פשיעה, עבריינים ומפירי סדר כרוך בעמידה באתגרים ובלחצים, לעיתים  אף  אישיים. לפיכך, נדרש מועמד עם ניסיון מוכח בהתמודדות שכזו. החזרת תחושת הביטחון לתושבים כרוכה במאמץ רציף ומתמשך הדורש כלים, יכולת מוכחת מהעבר וניסיון. עומר זה לא ניסוי וטעיה.

לארז בדש ניסיון רב ומוכח בהטמעה מוצלחת של תפיסות פיקוח ואבטחה כראש מועצה, כמנכ"ל רשות מקומית (החתום על מהפכת הפיקוח, צמצום עבירות הרכוש, השמירה על הסדר הציבורי והחזרת תחושת הביטחון במרחב הציבורי במתחם המלונות בים המלח), כמפקד נפת הנגב בפיקוד העורף בדרגת אל"מ, כמג"ד וכמ"פ  בצה"ל וכקצין ביחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל.